Na piętnastolecie działalności, największy nad Morzem Bałtyckim terminal kontenerowy DCT Gdańsk zmienił nazwę na Baltic Hub. Nowa nazwa ma wskazywać na ambicje terminala kontenerowego.
DCT Gdańsk zmienia nazwę na Baltic Hub
Rebranding DCT Gdańsk to ważny krok w celu określenia na nowo pozycji terminala kontenerowego w regionie Morza Bałtyckiego i nie tylko. Po tym, jak zakończy się budowa trzeciego nabrzeża głębokowodnego, Baltic Hub wejdzie w poczet największych hubów kontenerowych w Europie. Według władz portowych, nowa nazwa „ma wyraźniej odzwierciedlać ambicje funkcjonowania na rynku jako regionalny bałtycki hub kontenerowy, gdzie zbiegają się połączenia morskie i śródlądowe”.
Dyrektor Generalny Baltic Hub Charles Baker zdradził sekret sukcesu przedsiębiorstwa: „To efekt doskonałego położenia naszego hubu, z dobrym dostępem do morza i brakiem ograniczeń pływowych, ale także doskonałych możliwości operacyjnych oraz wsparcia i inwestycji w infrastrukturę ze strony polskiego rządu”. Zaznaczył on także, że “(…) dzisiejszy Baltic Hub nie istniałby bez ciężkiej pracy i zaangażowania wszystkich naszych pracowników, a także wiary w nas i lojalności wobec nas wszystkich interesariuszy, klientów, kredytodawców, dostawców i społeczności lokalnych (…)”.
DCT Gdańsk rozpoczął działalność w 2007 r. Pierwsze nabrzeże głębokowodne osiągało zdolność przeładunkową o wielkości 500 tys. TEU. Po tym jak drugie nabrzeże głębokowodne zostało oddane do użytku, w 2021 r. roczna wielkość przeładunków wyniosła ponad 2,09 mln TEU. Z trzema nabrzeżami głębokowodnymi przepustowość terminala Baltic Hub zwiększy się do 4,5 mln TEU rocznie.
W ciągu 15 lat terminal kontenerowy Baltic Hub obsłużył:
- ponad 15 milionów TEU
- 700 statków (wliczając 100 zawinięć największych kontenerowców świata) rocznie
- 6000 pociągów rocznie
- 600 000 ciężarówek na rok.
Ponadto, władze portowe inwestują w transport kolejowy. Kolejowa zdolność przeładunkowa ma wzrosnąć o ponad ¼, czyli przekroczyć milion TEU.
Rozbudowa gdańskiego terminala kontenerowego ma ogromne znaczenie dla Polski na arenie międzynarodowej. Baltic Hub stanowi bramę transportową dla Europy Środkowo-Wschodniej, m.in. Czech, Słowacji i Węgrzech. Co więcej, zwiększona przepustowość umożliwi przyjmowanie kontenerowców nowej generacji i poprawi sytuację w regionie Bałtyku. Wzbogaci się oferta usługowa Baltic Hub, co uczyni terminal kontenerowy bardziej konkurencyjnym.
Zobacz projekt rozbudowy o nowe nabrzeże i nie tylko na terenie Baltic Hub.