fbpx

Port Centralny – ostateczna koncepcja

W ostatnim czasie Port Gdański zaprezentował ostateczną koncepcję Portu Centralnego. Koncepcja ma obejmować m.in. dziewięć terminali, 19 km nowych nabrzeży, 8,5 km nowych falochronów, 9 km nowych dróg i estakad, a także sześć wiaduktów. Całość projektu ma wynieść ponad 11 mld zł. Aktualnie trwają prace środowiskowe a zakończenie pierwszego etapu budowy przewidywane jest na 2029 rok. Jak więc prezentuje się Port Centralny? Jak ma wyglądać Port Centralny w Gdańsku? Zapowiedziano, że Port Centralny nie będzie się stykać z plażą na Więcej…

Małaszewicze – pojawiające się problemy

Inicjatywa Nowego Jedwabnego Szlaku pozwoliła na renowacje terminala w Małaszewiczach, który stał się jednym z głównych punktów przejazdowych na tej trasie. Swego czasu określano ten terminal „bramą do Europy”. Małaszewicze i znajdujące się tam terminale napotykają jednak pewne problemy. Małaszewicze – O terminalu Terminal w Małaszewiczach powstał w latach 70. XX w. Został zbudowany, uwzględniając głównie potrzeby wojska. Terminale zostały zlokalizowane na terenach leśnych, a na dodatek w dużych odległościach od siebie, co aktualnie może okazać się problematyczne. Aktualnie w Więcej…

Największe porty w Europie

Transport morski to bardzo często wybierana metoda transportu zarówno podczas importu jak i eksportu. Na świecie powstają ogromne porty morskie, które będą mogły przyjąć coraz większe kontenerowce. Poniżej przedstawiamy największe porty w Europie. Port morski Rotterdam – Największe porty w Europie Jest to największy i najbardziej znaczący port morski w Europie. Powierzchnia portu wynosi 105 km2. Port zlokalizowany jest nad Morzem Północnym w delcie Renu i Mozy. Od lat 60. XX w. do 1986 roku był to najbardziej ruchliwy port Więcej…

Drobnica morska z Chin

Drobnica morska to produkt branży spedycyjnej, który określny jest również jako LCL (Less than Container Load). Jest to ciekawa alternatywa dla małych przedsiębiorstw, które nie potrzebują transportować drogą morską całego kontenera, a transport lotniczy uważają za zbyt drogi i nieopłacalny. Drobnica morska z Chin to coraz częściej wybierana metoda transportu towarów. Sprawdź jak to wygląda i dowiedz się więcej. Co to jest? Drobnica morska to komfortowa metoda wysyłki, która pozwala na sprowadzanie niewielkich ilości towarów na korzystnych warunkach (w szczególności Więcej…

Ile zarabia się w branży TSL?

W ostatnim czasie eksperci opublikowali najnowsze średnie stawki dla pracowników branży TSL. Warto dodać, że zainteresowanie pracownikami w tej branży stale rośnie i w żadnym innym sektorze nie zwiększyło się tak bardzo jak właśnie w branży TSL. TSL – co to jest? Skrót TSL to po prostu transport-spedycja-logistyka. Jest to zespół działań, który łączy w sobie działania z zakresu transportu, spedycji i logistyki. Dzięki temu połączeniu transport jest zdecydowanie bardziej wydajny. Pracownicy w branży TSL W 2017 roku liczba pracowników Więcej…

CMA CGM

CMA CGM to skrót od Compagnie Maritime d’Affrètement. Ta francuska firma zajmuje się transportem i wysyłką kontenerów na całym świecie. Grupa transportowa zaliczana do 9 największych armatorów, którzy w 87% kontrolują globalną flotę. W klasyfikacji zajmuje 4 miejsce zaraz po Maersk Line, MSC i COSCO. Omawiana w tym artykule firma korzysta z 200 tras żeglugowych między 420 portami w 160 różnych krajach. Obsługuje przy tym 509 statków. Główna siedziba firmy znajduje się w Marsylii, a oddział obsługujący Amerykę Północną  w Więcej…

LHS – Linia hutnicza szerokotorowa – Innowacje

Linia hutnicza szerokotorowa (w skrócie LHS) to najdłuższa na terenie Polski kolejowa linia szerokotorowa (rozstaw szyn wynosi 1520 mm), przeznaczona do transportu towarowego. Ponadto jest to najdalej wysunięta na zachód linia szerokotorowa w Europie. Linia LHS Na kolejach stosowane są różne szerokości torów. Za tor o normalnej szerokości uznaje się ten o szerokości 1435 mm. Każdy tor o większej szerokości nazywa się „szerokotorowym”, natomiast tor o mniejszej szerokości nazywa się torem „wąskotorowym”. Linia hutnicza szerokotorowa łączy kolejowe przejście graniczne polsko-ukraińskie Więcej…

Jedwabny Szlak – szerzenie idei

Inicjatywa Pasa i Drogi, zwana również Nowym Jedwabnym Szlakiem nawiązuje do znanego na świecie Jedwabnego Szlaku, który swój początek miał za czasów panowania dynastii Han. Chiny prowadziły wówczas wymianę towarów z Europą – stąd takie nawiązanie. Obecnie Chińczycy skupiają się na promowaniu nowej idei.  Sprawdź w jaki sposób promują Nowy Jedwabny Szlak Wspólne działanie Ostatnio portal ChinaDaily ogłosił pojawienie się idei, która ma na celu poprawienie komunikacji między państwami, które znajdują się na trasie Nowego Jedwabnego Szlaku. Tym samym będą Więcej…

Dokument EUR 1

Sytuacja na rynku międzynarodowym nieustannie się zmienia. W związku z utworzeniem regionalnych obszarów wolnego handlu reguły pochodzenia towarów nabrały szczególnego znaczenia. Dlatego też w międzynarodowych transakcjach handlowych ważną rolę odgrywa Dokument EUR 1. Potwierdza bowiem pochodzenie towaru, a w szczególnych okolicznościach (nałożenie embargo lub wojna) dokument stanowi gwarancję bezpiecznego transportu. Czym jest Dokument EUR 1? Dokument EUR 1 to świadectwo pochodzenia towaru (ang. certificate of origin). Wystawiany przez izbę handlową lub przemysłowo-handlowa – w Polsce jest to Krajowa Izba Gospodarcza.  Więcej…

Port Szanghaj

Transport morski to jedna z najważniejszych form transportu we współczesnym świecie. W tej kwestii bardzo ważną rolę odgrywają porty. Port Szanghaj znajduje się w pobliżu miasta Szanghaj i obejmuje port głębinowy oraz port rzeczny. Omawiany port stał się również najbardziej ruchliwym portem na świecie. Ponadto jest to ważne centrum handlu, biznesu i finansów, które ucharakteryzowane jest przez wysoce rozwiniętą infrastrukturę oraz dogodną sieć połączeń towarowych i pasażerskich. Port Szanghaj Port Szanghaj nazywany jest również SIGP czyli Shanghai International Port (Group). Więcej…