CGLI – Co to jest?

CGLI to globalna sieć współpracujących ze sobą spedytorów. Ich hasło brzmi „Simply strong together” (Po prostu silni razem) i trafnie odzwierciedla filozofię organizacji, aby bardziej skupić się na kooperacji zamiast konkurencji poszczególnych członków.

Członkostwo w GCLI

Członkowie CGLI charakteryzują się profesjonalizmem i stabilnością. Sieć wiarygodnych partnerów oraz wykwalifikowany personel są elementami niezbędnymi w funkcjonowaniu CGLI, dlatego od stowarzyszonych także wymagają takich cech, aby móc służyć klientom na całym świecie. Chociaż ubiegać się o członkostwo może każda firma, to CGLI nie przyjmuje wszystkich do swojego grona. Kandydaci są szczegółowo sprawdzani i nie tylko muszą posiadać cechy odpowiadające filozofii sieci, ale i należy pamiętać o tym, że dla CGLI ważniejsze jest, aby mieć mniej członków w odległej lokalizacji, niż wielu współpracowników w małej odległości (CGLI unika współpracy z firmami w zbyt bliskiej lokalizacji).

Jakie są dodatkowe korzyści bycia członkiem CGLI?

Oprócz oczywistych korzyści płynących ze współpracy członków, sieć oferuje także szereg dodatkowych dogodności. Dla wszystkich stowarzyszonych dostępna jest ochrona funduszu powierniczego oraz możliwość korzystania z listu przewozowego, które dają poczucie bezpieczeństwa we współpracy z innymi członkami. Sieć oferuje także rozsyłanie cotygodniowych newsletterów, w których między innymi przedstawiani są nowi członkowie. Oprócz tego CGLI organizuje coroczne konferencje w różnych lokalizacjach na świecie, aby współpracujące ze sobą firmy mogły się spotkać i porozmawiać. Dzięki temu spedytorzy nie są dla siebie tylko anonimowymi jednostkami, ale mogą osobiście się poznać, co zwiększa wzajemne zaufanie.

5 głównych działów CGLI i ich charakterystyka

Genfor – General Forwarding, 295 członków

Jest to dział posiadający największą liczbę członków, którzy zajmują się spedycją ogólną. Jedną z głównych działalności Genfor są przesyłki kontenerowe z pełną obsługą.

Spider – Car Shipping & Roro, 36 członków

Członkowie tego działu są ekspertami w dziedzinie transportu samochodowego, ale zajmują się także cięższymi sprzętami takimi jak: koparki, kombajny, ciężarówki, przyczepy, ciągniki czy autobusy. Pojazdy są wysyłane w kontenerach, na statkach RoRo lub są transportowane drogą powietrzną do miejsca przeznaczenia.

CGLI Global Projects, 43 członków

Członkowie Global Projects zajmują się znajdowaniem kreatywnych rozwiązań w nietypowych spedycjach, takich jak transport bardzo ciężkich lub niewymiarowych towarów. Wysyłka takich materiałów odbywa się na wiele różnych sposobów i to do kompetencji spedytorów należy ich odpowiednie dobranie, w zależności od specyfiki ładunku.

LCL Plus – Worldwide Consolidation, 77 członków

Ten dział specjalizuje się w konsolidacji. Proces zgodnie z filozofią CGL łączy towary od różnych dostawców, aby przetransportować je w jednym kontenerze. Dzięki temu regionalne „węzły” w różnych lokalizacjach otrzymują pełne kontenery z wieloma produktami na rynek lokalny.

Thermo – Xtrade – Reefers&Crosstrade, 7 członków

Członkowie ostatniego z działów specjalizują się w dwóch dziedzinach. Pierwszą jest transport w kontrolowanej temperaturze, który sprawdza się przy takich towarach jak np. żywność czy leki. Druga część to przewozy typu cross-trade, dotyczące transportu ładunków między państwami przez niezależnego przewoźnika.

Oceń wpis

5 / 5