Pierwszy autonomiczny kontenerowiec powstanie w Chinach

autonomiczny kontenerowiec

Pierwszy autonomiczny kontenerowiec powstanie w Chinach. Zhi Fei – Szybująca Mądrość – tak został nazwany skonstruowany w Chinach autonomiczny kontenerowiec. W połowie maja odbyła się uroczysta inauguracja prac nad statkiem w stoczni Qingdao. Pierwszy autonomiczny kontenerowiec powstanie w Chinach Autonomiczne kontenerowce to statki, które operują bez lub z niewielką interwencją człowieka. Pracę nad kilkoma z …

Czytaj dalejPierwszy autonomiczny kontenerowiec powstanie w Chinach

Drony – Innowacyjne wykorzystanie w portach

drony innowacyjne wykorzystanie w portach

Pandemia oraz restrykcje mające na celu zminimalizowanie liczby osób zarażonych ponaglają do wprowadzania zdalnych rozwiązań. W kwestii bezdotykowych dostaw, drony przychodzą na ratunek. Singapurski startup wprowadził w państwie-mieście komercyjną usługę transportu ładunku autonomicznym dronem na statki. Dron działa w trybie BVLOS – Beyond Visual Line of Sight, czyli poza zasięgiem wzroku pilota. Drony – innowacyjne …

Czytaj dalejDrony – Innowacyjne wykorzystanie w portach

Nowy typ masowca w japońskiej stoczni

nowy typ masowca

Japońska stocznia Tsuneishi Shipbuilding pozyskała zamówienia na nowy typ masowca o pojemności 88 tys. ton. Szczegóły zamówienia, w tym liczba statków i czas dostawy nie zostały ujawnione. Nie zdradzono również kto złożył zamówienie na nowy typ masowca. Ze względu na pandemię koronawirusa i bardzo trudną sytuację na rynku stoczniowym, przedstawiciele japońskiej stoczni nie chcą podawać …

Czytaj dalejNowy typ masowca w japońskiej stoczni

Agia Trias – Największy masowiec w gdańskim porcie

Największy masowiec w gdańskim porcie

Agia Trias, masowiec pływający pod banderią liberyjską, zacumował do portu w Gdańsku. Jest to dotychczas największy masowiec obsługiwany w polskich portach. Agia Trias – Największy masowiec w gdańskim porcie 16 kwietnia w gdańskim porcie zewnętrznym zacumował masowiec Agia Trias. Stąd ruszył on do Goteborgu, drugiego największego miasta w Szwecji. Nośność masowca wynosi ponad 185 tys. …

Czytaj dalejAgia Trias – Największy masowiec w gdańskim porcie

Pierwszy pociąg Maersk z Europy do Azji

pociąg maersk

28 marca 2020 r. wyruszył pierwszy kolejowy skład z portu w Petersburgu do Azji. Całkowity czas drogi załadunku do portów w Korei Południowej oraz Japonii wyniesie od 23 do 32 dni, oszczędzając nawet do 34 dni w porównaniu z klasyczną przeprawą morską. To pierwszy taki pociąg transkontynentalny i godna konkurencja dla pozostałych rozwiązań transportowych. Zobacz …

Czytaj dalejPierwszy pociąg Maersk z Europy do Azji

MSC Ambra pierwszy raz w DCT Gdańsk

MSC Ambra

7 marca 2020 roku, do portu DCT Gdańsk wpłynął jeden z największych kontenerowców na świecie. MSC Ambra należący do armatora Mediterranean Shipping Company (MSC) w tym roku został zwodowany i w ramach swojego dziewiczego rejsu po raz pierwszy odwiedził Gdańsk. MSC Ambra wypłynął z portu w Xingang. Kontenerowiec był już w Puerto la Cruz w …

Czytaj dalejMSC Ambra pierwszy raz w DCT Gdańsk

Superkontenerowiec – HMM Algeciras

Superkontenerowiec - HMM Algericas

Superkontenerowiec HMM Algeciras jest pierwszym z serii statków zamówionych przez południowokoreańską linię żeglugową Hyundai Merchant Marine (HMM). Odbiór statku ze stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering planowany jest na lato 2020 roku. Ładowność statku to 23 964 TEU, co uczyni go największym kontenerowcem na świecie. HMM Algeciras – Hyundai Merchant Marine Od momentu uruchomienia pierwszej usługi …

Czytaj dalejSuperkontenerowiec – HMM Algeciras

Co jeśli nie ma EORI?

brak EORI

Numer EORI stanowi numer rejestracyjny i identyfikacyjny wykonawcy. Jest używany do zgłoszeń celnych towarów wwożonych lub wywożonych z Unii Europejskiej. W praktyce oznacza to, że bez numeru EORI nie można legalnie importować ani eksportować towarów z obszaru Wspólnoty. Kogo dotyczy EORI? Posiadanie numeru EORI jest wymagany podczas importu spoza Uni Europejskiej lub eksportu z jej …

Czytaj dalejCo jeśli nie ma EORI?

DCT Gdańsk – Dwumilionowy kontener

DCT Gdańsk stał się pierwszym terminalem na Morzu Bałtyckim, którzy przekroczył granicę 2 mln TEU obsłużonych w ciągu jednego roku. Swój dwumilionowy kontener (a konkretniej kontener zawierający dwumilionową jednostkę TEU) port obsłużył pod koniec 2019 roku. DCT Gdańsk DCT to jeden z najszybciej rozwijających się portów morskich w Europie. Port posiada nabrzeże o długości 1306 …

Czytaj dalejDCT Gdańsk – Dwumilionowy kontener