>> Kanał Sueski zablokowany przez kontenerowiec Ever Given <<
Evergreen a właściwie Evergreen Marine Corporation (長榮海運) to kolejny armator, który zajmuje wysoką pozycję wśród największych armatorów na świecie. Tajwańska firma od wielu lat działa na rynku i co roku zyskuje nowych klientów, ciesząc się przy tym szczególną popularnością. W poniższym artykule można zapoznać się m.in. z historią i sposobem działania firmy.
O firmie – Evergreen Marine
Evergreen to tajwański armator zajmujący się przede wszystkim transportem morskim. Firma została założona w 1968 roku, a swoją siedzibę posiada w Tajpej na Tajwanie.
Działalność Evergreen poza transportem morskim obejmuje również produkcję statków, kontenerów, zarządzanie portami, inżynierię, a także zarządzanie nieruchomościami.
Przedsiębiorstwo jest częścią Evergreen Group, w skład której wchodzą inne firmy transportowe.
Historia
Evergreen Group swoją działalność rozpoczęła od założenia Evergreen Marine Corporation (EMC) przez doktora Yung-Fa Changa, 1 września 1968 roku. Firma na początku korzystała tylko z jednego, używanego statku, a po latach osiągnęła wysoką pozycję wśród innych armatorów.
Odpowiadając na zapotrzebowanie klientów i pojawiające się trendy w żegludze, przedsiębiorstwo w 1975 uruchomiło pierwszą usługę transportu pełnych kontenerów. Usługa została pomyślnie wdrożona, pomimo negatywnego wpływu kryzysu naftowego na światową gospodarkę, który wystąpił w tamtym czasie.
W 1985 roku, Evergreen stało się największą na świecie firmą zajmująca się transportem kontenerów. Od tamtego czasu cały czas się rozwija i obsługuje porty na całym świecie, by pozyskać jeszcze więcej klientów.
Działania
W celu zapewnienia bezpiecznej żeglugi swoich statków (minimalizacji wypadków i zanieczyszczeń oceanów), Evergreen w 1999 roku utworzyło Evergreen Seafarer Training Centre (ESTC). Obecnie jest to jeden z najbardziej zaawansowanych ośrodków szkolenia morskiego. Szkolą się tam m.in. marynarze, którzy następnie służą we flocie firmy.
Statki Evergreen działają zgodnie z surową polityką środowiskową, bazując na wizji doktora Changa. Kontenerowce typu S posiadają kadłuby o podwójnej powłoce, dobrze zabezpieczony układ zbiornika paliwa i inne innowacyjne funkcje.
Nagrody
Armator w 2003 roku otrzymał nagrodę Lloyd’s List Maritime Excellence Award za zaangażowanie w szkolenia i edukację, a w 2014 roku został nagrodzony w prestiżowej publikacji morskiej Asia Awards 2014, otrzymując nagrodę Training Award.
Główne szlaki handlowe Evergreen
Główne szlaki, na których kursuje Evergreen przedstawiają się następująco:
- z Dalekiego Wschodu do Ameryki Południowej, Ameryki Środkowej i na Karaiby;
- z Dalekiego Wschodu do północnej Europy i na wschodnie tereny Morza Śródziemnomorskiego;
- z Europy na wschodnie wybrzeże Ameryki Północnej;
- z Dalekiego Wschodu do Australii, Mauritius, RPA i Ameryki Południowej.
Najbardziej ruchliwa trasa przebiega pomiędzy Dalekim Wschodem i Ameryką Północną oraz Ameryką Południową. Na tym obszarze ruch odbywa się przeważnie między Chinami, Japonią, Koreą, Tajwanem i USA.
Co więcej, wewnątrz Azji działa usługa łącząca tamtejsze porty z Bliskim Wschodem, Zatoką Perską i Morzem Czarnym.
Kluczowe dane
Armator posiada ponad 170 kontenerowców i obsługuje 240 portów w około 80 krajach z całego świata.
Jednostki zależne od Evergreen to przede wszystkim Uniglory Marine Corp. (Tajwan), Evergreen UK Ltd. (Wielka Brytania), a także firma transportowa Italia Marittima S.p.A (Włochy).
Logo Evergreen
Większość kontenerów wysyłkowych jest pomalowana na zielono i posiada biały napis „Evergreen”. Kontenery chłodnicze mają odwrotną kolorystykę – są białe i mają zielony napis.
Logo, które często można zauważyć na kontenerach można zobaczyć poniżej:
Evergreen Marine
Firma jest zaangażowana w obsługę światowego handlu, zapewniając efektywne usługi transportowe. Evergreen posiada węzły przeładunkowe w kluczowych lokalizacjach, w celu usprawnienia swoich działań. Dzięki planowanym inwestycjom m.in. w Panamie i na Tajwanie firma znacząco zwiększy wydajność przeładunkową na terminalach i obniży koszty eksploatacji.