Innofreight

W sektorze transportowym nieustannie pojawiają się innowacje. Europejska firma Innofreight jest jednym z przodujących przedsiębiorstw, wprowadzających na rynek unikatowe rozwiązania transportowe. Opiszemy, na czym polega innowacyjny system Innofreight, oferujący o 40% większą nośność w porównaniu z innymi nowymi technologiami na rynku.

O Innofreight

Siedziba główna Innofreight (Innofreight Solutions GmbH) znajduje się w Austrii. Przedsiębiorstwo jest członkiem Austriackiej Izby Handlowej.

Według danych, firma posiada 15 tys. kontenerów oraz 2 tys. wagonów w użytku. Codziennie na europejskich szynach przejeżdża 200 składów tego przedsiębiorstwa. Rocznie, rozładowywanych jest 1,3 miliona kontenerów.

Przedsiębiorstwo dostało wsparcie finansowe z Unii Europejskiej na zrealizowanie projektu ITECCO Demo. Z funduszu opracowano między innymi modułową platformę składającą się z lekkiego wagonu InnoWaggon oraz odpowiednie do niego kontenery. Wyjątkowość projektu polega na możliwości oddzielenia kontenera towarowego od ramy wagonu.

System Innofreight

Innowacyjny modułowy system Innofreight umożliwia efektywny przewóz koleją najróżniejszych ładunków surowców sypkich. Kontenery zostały specjalnie zaprojektowane tak, by zoptymalizować maksymalną objętość ładunkową, zachowując przy tym możliwość obrotowego rozładunku kontenera.

Kontener (XXL C45) ma wysokość równą 2,9 m, szerokość 2,9 m oraz długość 6,05 m. Pusty kontener waży 2,9 t. Są zatem one większe i cięższe od standardowych kontenerów 20-stopowych. Jednorazowe rozładowanie kontenera to kwestia 3-5 minut. Kontenery przewożone są na standardowych wagonach kontenerowych. Do rozładunku potrzeba tylko wózka widłowego, co znacznie upraszcza problemy logistyczne.

Za pomocą innowacyjnego systemu można przewieźć:

  • zrębkę drzewną – pierwotna specjalizacja przedsiębiorstwa;
  • biomasę (pellet, brykiet);
  • węgiel;
  • koks;
  • kruszywa;
  • rudy metali;
  • materiały do recyklingu (makulatura, szkło, złom).
kontener obrotowy Innofreight

Dlaczego warto skorzystać z systemu Innofreight?

Korzystając z systemu modułowego oszczędzić można nie tylko czas, ale i inne cenne zasoby. Pociągi z kontenerami mają większą objętość ładunkową niż standardowo dostępne. Mianowicie, objętość ładunkowa wagonu kontenerowego z trzema kontenerami XXL opisanymi wyżej wynosi 135 m3.

Większa przestrzeń oznacza przede wszystkim wyższą częstotliwość rotacji. Ponadto, załadunek jest przeprowadzany szybko i w bezpiecznych warunkach. Jest do tego potrzebny tylko jeden pracownik, operujący wózkiem widłowym. System umożliwiający obrotowy rozładunek jest szczególnie przydatny w okresie zimowym, kiedy zdarza się, że ładunek przymarza w kontenerze i trudno go z niego wydostać.

Grafiki:

Beroesz, https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Lajosmizse_H-RCH_Sgnss_4575_284-4_2014-03-29.JPG

https://www.railindustry.at/organisations/innofreight-solutions-gmbh