Ładunek OOG (Out of Gauge)

Pomimo tego, że rewolucja kontenerowa polegająca na standaryzacji wymiarów stalowych pojemników służących do przewozu ładunku rozpoczęła nową erę w świecie globalnej logistyki, nie rozwiązała ona wszystkich problemów, z którymi spotykają się spedytorzy. Zdarzają się sytuacje, że dany ładunek jest tak duży i tak ciężki, że nie da się go łatwo wpasować w typowy kontener. W poniższym artykule dowiesz się czym jest ładunek OOG.

Czym jest ładunek Out of Gauge?

Ładunek Out of Gauge (OOG) to ładunek, którego nie da się w normalny sposób załadować do standardowego sześciościennego kontenera transportowego. Pojęcie to w dosyć luźny sposób klasyfikuje wszelkie ładunki, których wymiary przekraczają maksymalne wymiary kontenera 40 ft High Cube. Oznacza to, że długość ładunku przekracza 12,05 m, jego szerokość jest większa niż 2,33 m, a wysokość przekracza 2,59 m.

O czym należy pamiętać transportując ładunek OOG?

Ponadwymiarowe ładunki wraz ze swoimi specjalnymi wymaganiami mogą stanowić dla spedytora duże wyzwanie. Przed przystąpieniem do transportu takiego ładunku, należy przeprowadzić dogłębną analizę wszystkich aspektów dotyczących przewozu, w celu bezpiecznego i efektywnego dokonania tej operacji.

W przypadku transportowania ładunków OOG, dogłębna analiza wszelkich możliwości oraz dokładne zaplanowanie całego przedsięwzięcia są bardzo ważne. Kluczowym elementem jest podanie swojemu spedytorowi szczegółowych informacji na temat ładunku. Poza standardowymi informacjami istotną rolę odgrywa również profesjonalny rysunek techniczny ładunku wykonany przez inżyniera, który jest potrzebny do zaplanowania strategii przewozu, podnoszenia oraz zabezpieczenia ładunku. Kolejnym ważnym aspektem planowania przewozu ładunku OOG jest kontrola miejsc załadunku i rozładunku. Należy sprawdzić, czy znajdują się tam wszystkie niezbędne obiekty i udogodnienia np. odpowiednie dźwigi.

Rozwiązanie dla transportu niestandardowego

Jednym z rozwiązań dla transportu ładunku OOG jest zastosowanie kontenerów typu Open Top. Kontenery tego typu mają ruchomy dach, który w razie potrzeby można wymontować, a na jego miejsce założyć brezentową plandekę. Ładunek również w łatwy sposób można zabezpieczyć zakładając odciągi prętowe lub pasy transportowe.

Dodatkowe koszty związane z transportem ładunku OOG

Firmy logistyczne mogą wymagać od klienta dopłaty za konieczność stworzenia otworów w danym kontenerze. Ładunek wystający z kontenera ogranicza liczbę pozostałych kontenerów możliwych do załadowania na statek lub inny środek transportu, a także stwarza ryzyko zniszczenia kontenera lub pozostałych ładunków. Z tego powodu wybierając transportu ładunku OOG warto przygotować się na dodatkowe koszty.

Oceń wpis

5 / 5