Maersk Air Cargo

Maersk to jeden z największych armatorów na świecie. Od lat inwestuje on w transport lądowy, a ostatnio rozszerza swoje usługi transportu lotniczego. Maersk Air Cargo ma potroić swoje możliwości przewozowe w czasie następnych paru lat, rozszerzając globalną sieć połączeń. Jak jeden z głównych armatorów chce znaleźć się w czołówce dostawców usług spedycji lotniczych?

Ogłoszenie Maersk Air Cargo

Inauguracja ramienia Maersk Air Cargo została ogłoszona w pierwszym kwartale 2022 r. Celem potentata przewozów morskich było wypełnienie luki na rynku lotniczych usług przewozowych. Grupa Maersk dysponowała już usługami w zakresie transportu morskiego, lądowego, dlatego naturalną koleją rzeczy w dążeniu do zintegrowanej logistyki było dostarczanie usług przewozowych w przestworzach.

Maersk Air Cargo

Samoloty cargo Maersk (wcześniej spod linii lotniczej Star Air) przewoziły towary głównie w rejonie Azji Pacyficznej i Chin. Wraz z Maersk Air Cargo to się zmieni. Maersk przejął bowiem Senator International (za ponad 640 mln USD), globalną firmę logistyczną z siedzibą w Niemczech. Dostarcza ona usługi m.in. w zakresie frachtu oceanicznego, lotniczego, drogowego i pakowania i magazynowania towarów. Senator International obsługuje klientów w Azji, Ameryce Północnej, południowej części Afryki i Europie. Przejęcie firmy oznacza zaabsorbowanie bazy klientów i know-how przez grupę Maersk, wzmacniając jej konkurencyjność.

Zdaniem Maersk, usługi frachtu lotniczego muszą stać się bardziej „profesjonalne”, co armator realizuje przez właśnie przejęcie firmy Senator International. Grupa Maersk pragnie zapewnić wymagającym klientom terminowość dostaw i spójny łańcuch dostaw, szczególnie po niepewnym okresie zagrożenia pandemicznego. Grupą docelową są firmy e-commerce, będące dużym rynkiem zbytu na usługi przewozowe i logistyczne. Dzięki połączeniu frachtu morskiego, lotniczego i lądowego w ramach grupy Maersk, firmy mogą korzystać z rozwiązań szytych na ich miarę.

Węzłem komunikacyjnym Maersk Air Cargo jest port lotniczy w Billund, który jest drugim największym lotniskiem Danii. Przewoźnik aspiruje, by realizować 1/3 wielkości swoich rocznych przewozów lotniczych kontrolowaną siecią frachtową. Pełna zdolność operacyjna Maersk Air Cargo ma zostać osiągnięta w II połowie 2022 r.

Maersk nie jest jednym armatorem, który rozszerza swoją ofertę przewozów lotniczych. Kroki w tę stronę poczyniły także przedsiębiorstwa MSC i CMA CGM.

Oceń wpis

5 / 5