fbpx

Kilka dni temu – 7 marca 2020 roku, do portu DCT Gdańsk wpłynął jeden z największych kontenerowców na świecie. MSC Ambra należący do armatora Mediterranean Shipping Company (MSC) w tym roku został zwodowany i w ramach swojego dziewiczego rejsu po raz pierwszy odwiedził Gdańsk. MSC Ambra wypłynął z portu w Xingang. Kontenerowiec był już w Puerto la Cruz w Wenezueli i w Bremerhaven w Niemczech. DCT Gdańsk opuścił 10 marca. Wejście giganta do portu można było obserwować z Westerplatte i z plaży na Stogach w Gdańsku.

MSC Ambra

MSC Ambra

Gigantyczny kontenerowiec został zwodowany w tym roku w koreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries. Pierwszym kontenerowcem 23 000+ TEU zamówionym dla Mediterranean Shipping Company był natomiast MSC Gülsün, który wpłynął do Gdańska w 2019 roku. MSC Ambra to jeden z serii sześciu statków kupionych w 2015 roku za kwotę 950 mln dolarów. Kontenerowce MSC powstają w stoczni Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) w Korei Południowej.

MSC Ambra ma 400 m długości, 61,5 m szerokości i 33,2 m wysokości. Kontenerowce tego typu są największą jednostką pod względem ładowności na świecie. Są w stanie pomieścić 23 756 kontenerów 20-stopowych.

Co więcej, statki typu MSC używają nowoczesnej cyfrowej technologii. Dla przykładu, wykorzystują podwójną ochronę kadłuba wokół silnika, a także specjalny program oceny stanu kadłuba 3D.

Dowiedz się więcej o kontenerowcach MSC w naszym artykule.

zkolenie Online

Gigant MSC Ambra a ekologia

Kontenerowce z serii MSC wyznaczają nowy standard transportu. Mowa tu zwłaszcza o dziedzinie ekologii. Według przewoźników, duże statki nie emitują tak dużych ilości CO2 w porównaniu do samolotów, pociągów czy ciężarówek. Armatorzy tłumaczą, że dzięki tak dużym możliwościom załadunkowym, statek ogranicza ilość swoich rejsów, co jednocześnie dobrze wpływa na stan środowiska.  Ponadto, MSC Ambra został zaprojektowany zgodnie z myślą o ochronie przyrody. Kształt dziobu kontenerowca zbudowano tak, aby zwiększyć efektywność energetyczną jednostki poprzez zmniejszenie oporu kadłuba. To z kolei znacznie zmniejsza zużycie paliwa.

Kontenerowce MSC są na dobrej drodze do osiągnięcia międzynarodowych celów polityki ochrony środowiska określonych przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO).

Incoterms 2020 Darmowy Ebook

Źródło grafiki tytułowej: https://container-mag.com/2020/03/05/port-of-sines-welcomes-23756-teu-containership/msc-ambra/

Newsletter

Wszystko o transporcie

Nowości, ciekawostki, poradniki

Dołącz do nas