MSC Gülsün – gigant w gdańskim porcie

DCT Gdańsk (Deepwater Container Terminal Gdansk) planuje przyjąć największy kontenerowiec na świecie – MSC Gülsün. Statek ma przybyć do portu 23 sierpnia 2019 roku. Osoby zainteresowane będą mogły obserwować wpłynięcie kontenerowca do terminala z ul. Kontenerowej przy DCT.

MSC Gülsün

Kontenerowiec, który ma przybyć do gdańskiego portu – MSC Gülsün – ma aż 400 m długości, 61,5 m szerokości i 33,2 m wysokości.

Na pokład statku można załadować dokładnie 23 756 kontenerów dwudziestostopowych. Pod względem ładowności jest to obecnie największy kontenerowiec tego typu na świecie.

Statek został zbudowany w koreańskiej stoczni należącej do Samsung Heavy Industries, a jej armatorem jest Mediterranean Shipping Company. Pływa pod panamską banderą.

MSC Gülsün to pierwszy z serii sześciu statków o ładowności 23 tys. TEU zamówionych przez armatora MSC we wrześniu 2017 roku.

Podróż giganta

Statek firmy MSC wyruszył w podróż 8 lipca 2019 z portu Xingang w Chinach w ramach serwisu Silk/AE10. Zatrzymał się m.in. w takich portach jak Szanghaj (Chiny), Yantian (Chiny), Tanjung Pelepas (Malezja) i Algeciras (Hiszpania).

W malezyjskim porcie MSC Gülsün pobił rekord przeładunku kontenerów – opuścił tamtejszy terminal z 19 574 TEU na pokładzie.

Obecnie statek można zobaczyć w niemieckim porcie Bremerhaven.

Kontenerowiec 23 sierpnia 2019 roku ma przybyć do gdańskiego portu. Oprócz Gdańska na trasie morskiego giganta są jeszcze takie porty jak Rotterdam i Kaliningrad.

Handel między Azją i Europą

MSC uważa, że powstanie nowego kontenerowca ma znacznie przyspieszyć handel żywnością, napojami, środkami farmaceutycznymi, a także innymi chłodzonymi towarami na trasie między Azją i Europą.

Kwestia ekologii

Morski gigant to jednostka ekologiczna. Dziób statku został zaprojektowany tak, aby zwiększyć efektywność energetyczną poprzez zmniejszenie oporów kadłuba. Nowoczesna technika minimalizuje również opór wiatru, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa. Ponadto dana jednostka wyposażona została w hybrydowy system oczyszczania spalin.

Sprawdź stanowisko armatorów w kwestii ekologii i dowiedz się więcej na ten temat w artykule Armatorzy w kwestii ekologii.

MSC Gülsün wyznacza nowe standardy w transporcie kontenerowym, głównie ze względu na kwestię ekologii.

DCT

DCT Gdańsk to bardzo dobrze skomunikowany terminal kontenerowy, który łączy Azję, Unię Europejską ze wschodzącymi rynkami Europy Środkowo-Wschodniej.

Gdański port rozwija się w bardzo szybkim tempie i już 23 sierpnia przyjmie morskiego giganta MSC Gülsün.

Oceń wpis

5 / 5