fbpx

Japońska stocznia Tsuneishi Shipbuilding pozyskała zamówienia na nowy typ masowca o pojemności 88 tys. ton. Szczegóły zamówienia, w tym liczba statków i czas dostawy nie zostały ujawnione. Nie zdradzono również kto złożył zamówienie na nowy typ masowca. Ze względu na pandemię koronawirusa i bardzo trudną sytuację na rynku stoczniowym, przedstawiciele japońskiej stoczni nie chcą podawać szczegółów umowy.

Nowy typ masowca w japońskiej stoczni

Rodzaj masowców

Projekt nowego masowca został ogłoszony jesienią ubiegłego roku. Jest to nieco większa wersja statków zbudowanych w tej stoczni o ładowności 82 tys. ton. Do tej pory stworzono 200 statków tego typu.

Kamsarmaxes to masowce o maksymalnym rozmiarze, w tym o łącznej długości 229 metrów. Takie wymiary umożliwiają im zawinięcie do portu Kamsar w Gwinei w Afryce Zachodniej. Statki zwykle transportują boksyt.

Nowy masowiec projektu stoczni Tsuneishi ma ładowność 88 tys. ton. Stocznia twierdzi, że będzie w stanie dopłynąć do 90% dostępnych portów dla mniejszych statków o ładowności do 82 tys. ton.

Nowy typ masowca Kamsarmaxes

Pod koniec ubiegłego roku japońska stocznia Tsuneishi Shipbuilding miała problemy z pozyskaniem nowych kontraktów z powodu załamania rynku przewozu suchej masy. Kwestie środowiskowe i wymóg ograniczenia szkodliwych emisji ze statków również stanowiły dodatkową przeszkodę.

Nowe masowce mają spełniać przepisy dotyczące ograniczenia szkodliwych emisji. Dzięki specjalnej konstrukcji śmigła i zoptymalizowanemu kształtowi kadłuba o niższym oporze hydrodynamicznym spalą o 5% mniej paliwa na tonokilometr. Nadbudowa statku również ma na celu zapewnienie mniejszego oporu wiatru.

Technologia MT-FAST, opracowana we współpracy z Monohakobi Technology Institute i NYK Line Group, została wykorzystana do zwiększenia wydajności napędu o około 4%. Rozwiązanie to polega na zamontowaniu na kadłubie statku w obszarze dopływu wody do śmigła, dodatkowego zestawu wielu mniejszych paneli. Takie rozwiązanie ma zapewnić regulowanie przepływu wody.

Szkolenie Online

Kto zamówił nowe masowce?

Według źródeł bukmacherskich, Kambara Kisen, firma żeglugowa z grupy Tsuneishi Holdings może być jedną z zamawiających korporacji. To ta sama firma, do której należy stocznia Tsuneishi Shipbuilding.

Szacuje się, że masowce zostaną zbudowane w lokalnym oddziale Tsuneishi w Fukuyamie oraz w Tsuneishi Heavy Industries (Cebu) na Filipinach.

Źródła bukmacherskie ujawniły również, że TIS Trade Asia, firma importująca zboże w Hongkongu, planuje czarterować dwa z zamówionych statków na okres ponad pięć lat.

Incoterms 2020 Darmowy Ebook