Nowy typ masowca w japońskiej stoczni

Japońska stocznia Tsuneishi Shipbuilding pozyskała zamówienia na nowy typ masowca o pojemności 88 tys. ton. Szczegóły zamówienia, w tym liczba statków i czas dostawy nie zostały ujawnione. Nie zdradzono również kto złożył zamówienie na nowy typ masowca. Ze względu na pandemię koronawirusa i bardzo trudną sytuację na rynku stoczniowym, przedstawiciele japońskiej stoczni nie chcą podawać szczegółów umowy.

Rodzaj masowców

Projekt nowego masowca został ogłoszony jesienią ubiegłego roku. Jest to nieco większa wersja statków zbudowanych w tej stoczni o ładowności 82 tys. ton. Do tej pory stworzono 200 statków tego typu.

Kamsarmaxes to masowce o maksymalnym rozmiarze, w tym o łącznej długości 229 metrów. Takie wymiary umożliwiają im zawinięcie do portu Kamsar w Gwinei w Afryce Zachodniej. Statki zwykle transportują boksyt.

Nowy masowiec projektu stoczni Tsuneishi ma ładowność 88 tys. ton. Stocznia twierdzi, że będzie w stanie dopłynąć do 90% dostępnych portów dla mniejszych statków o ładowności do 82 tys. ton.

Nowy typ masowca Kamsarmaxes

Pod koniec ubiegłego roku japońska stocznia Tsuneishi Shipbuilding miała problemy z pozyskaniem nowych kontraktów z powodu załamania rynku przewozu suchej masy. Kwestie środowiskowe i wymóg ograniczenia szkodliwych emisji ze statków również stanowiły dodatkową przeszkodę.

Nowe masowce mają spełniać przepisy dotyczące ograniczenia szkodliwych emisji. Dzięki specjalnej konstrukcji śmigła i zoptymalizowanemu kształtowi kadłuba o niższym oporze hydrodynamicznym spalą o 5% mniej paliwa na tonokilometr. Nadbudowa statku również ma na celu zapewnienie mniejszego oporu wiatru.

Technologia MT-FAST, opracowana we współpracy z Monohakobi Technology Institute i NYK Line Group, została wykorzystana do zwiększenia wydajności napędu o około 4%. Rozwiązanie to polega na zamontowaniu na kadłubie statku w obszarze dopływu wody do śmigła, dodatkowego zestawu wielu mniejszych paneli. Takie rozwiązanie ma zapewnić regulowanie przepływu wody.

Kto zamówił nowe masowce?

Według źródeł bukmacherskich, Kambara Kisen, firma żeglugowa z grupy Tsuneishi Holdings może być jedną z zamawiających korporacji. To ta sama firma, do której należy stocznia Tsuneishi Shipbuilding.

Szacuje się, że masowce zostaną zbudowane w lokalnym oddziale Tsuneishi w Fukuyamie oraz w Tsuneishi Heavy Industries (Cebu) na Filipinach.

Źródła bukmacherskie ujawniły również, że TIS Trade Asia, firma importująca zboże w Hongkongu, planuje czarterować dwa z zamówionych statków na okres ponad pięć lat.

Oceń wpis

5 / 5