28 marca 2020 r. wyruszył pierwszy kolejowy skład z portu w Petersburgu do Azji. Całkowity czas drogi załadunku do portów w Korei Południowej oraz Japonii wyniesie od 23 do 32 dni, oszczędzając nawet do 34 dni w porównaniu z klasyczną przeprawą morską. To pierwszy taki pociąg transkontynentalny i godna konkurencja dla pozostałych rozwiązań transportowych. Zobacz więcej informacji na temat transportu i zobacz jaką drogę pokona pociąg Maersk.
Pierwszy pociąg Maersk z Europy do Azji
W ramach serwisu Maersk AE19, towary zostaną przewiezione w terminalu portowego FCT w Sankt Petersburgu do terminalu VSC w porcie Wostoczny na Dalekim Wschodzie Rosji. Następnie, towar zostanie przeładowany na statki należące do Maersk i wyruszy do portów Japonii oraz Korei Południowej. Pierwszy ładunek zawiera produkty chemiczne oraz sklejkę.
Serwis AE19 został uruchomiony w sierpniu 2019, w ramach współpracy duńskiego giganta żeglugowego z rosyjskimi parterami Modul oraz Global Ports. Celem jest przewóz wrażliwszych ładunków między portami Sankt Petersburg i Wostoczny. Serwis AE19 obejmuje także transport morski z Sankt Petersburgu do krajów skandynawskich oraz Wschodniej Europy. Warto wspomnieć, że pierwszy transport morski w ramach AE19 został uruchomiony dla rynku polskiego, przywożąc ładunek z Pusan w Korei Południowej.
Maersk oferuje rozwiązanie o wiele tańsze niż transport lotniczy, nawet o 1/3 stawki. Dodatkowym atutem jest przyjazność środowisku oraz wieloletnie doświadczenie w przewozie artykułów niebezpiecznych. W pilnych przypadkach, u armatora dostępna jest opcja zmiany zamówień transportu morskiego na AE19.
Przez długi czas serwis AE19 wykorzystywano do przesyłek transportowanych z Azji do Europy, lecz w miarę pojawienia się zapotrzebowania, zaczęto wysyłać je w przeciwnym kierunku. Z usługi korzystają głównie klienci z branży technologicznej, chemicznej, motoryzacyjnej oraz przemysłowej.
Kolejny skład serwisu AE19 wyruszy z Sankt Petersburga 9 kwietnia. Następne transporty będą realizowane co dwa tygodnie.