Koronawirus oraz ograniczenia wprowadzone w celu zwalczania pandemii wpłynęły na wiele gałęzi przemysłu. Zakłóciło to łańcuch dostaw, zmuszając do wstrzymania części transportu towarów. Jako że COVID-19 ustępuje w Chinach, wiele firm wznowiło tam pracę. Nawet Wuhan, uważany za epicentrum koronawirusa, ponownie nawiązał kontakt z resztą świata. W marcu 2020 r. pierwszy pociąg towarowy od czasu wybuchu pandemii odjechał z Wuhan do portu Duisburg w Niemczech.
Ruch kolejowy między portem w Duisburg a Wuhan wznowiony
Port w Duisburgu jest największym portem śródlądowym na świecie. Na przestrzeni lat, przekształcił się z portu towarowego w port kontenerowy i centrum logistyczne Europy. Przez dziesięciolecia, Duisburg utrzymywał przyjazne stosunki z Wuhan. Z powodu wybuchu koronawirusa chińska prowincja Hubei, a także jej stolica Wuhan, zostały odcięte od transportu pasażerskiego i towarowego na około dwa miesiące. Pod koniec marca 2020 r. blokada została zniesiona, a transport wznowiono.
Z powodu walki z pandemią COVID-19, szpitale w wielu krajach zgłaszają niedobory sprzętu medycznego. Częścią pierwszego transportu kolejowego z Wuhan do Duisburga były więc odzież ochronna, sprzęt medyczny i środki farmaceutyczne dla szpitali w Niemczech. Poza tym, były tam części samochodowe, kable światłowodowe oraz elektronika. Co tydzień między Duisburgiem a Chinami ma przemieszczać się około czterdzieści pociągów. Doskonale pokazuje to wzrost stosunków chińsko-niemieckich; kilka lat temu z Chongqing do Duisburga jeździły tylko trzy pociągi w tygodniu.
Port w Duisburgu doświadczył znacznego spadku towarów przybywających z krajów azjatyckich, zwłaszcza z Chin; dlatego też, prezes portu żywi nadzieję na powrót do poprzedniego poziomu handlu z Chinami. Wznowienie międzynarodowego transportu kolejowego z Hubei ma kluczowe znaczenie dla obu stron. Handel międzynarodowy jest przecież ważną częścią umacniania więzi między ludźmi i przedsiębiorstwami. Niemieckie firmy chcą rozszerzyć działalność w Chinach; podobnie, chińskie firmy inwestują w Niemczech. Duisburg jest bramą Chin do Europy i kluczowym węzłem inicjatywy Jeden Pas i Jedna Droga, dodającym wiele wartości na rynku europejskim.
Źródło grafiki: https://global.chinadaily.com.cn/a/202004/10/WS5e9036f1a3105d50a3d155eb.html