Transport z Brazylii

Wszystkie kraje z Ameryki Południowej polegają w dużym stopniu na wymianie handlowej w celu osiągnięcia rozwoju gospodarczego. Rynek Brazylii jest największy w Ameryce Południowej, a sam kraj jest w 30-tce największych importerów i eksporterów. Poniżej przedstawiamy jak zorganizować transport z Brazylii.

Transport z Brazylii – główne produkty wymiany handlowej

Brazylia jest największym na świecie eksporterem soi, surowego cukru, zamrożonego mięsa z bydła, masy celulozowej oraz mięsa i podrobów jadalnych z drobiu.

Wielkość importu z Brazylii do Polski wynosi ponad 760 mln EUR (0,3% udziału w imporcie Polski). Największe obroty towarowe zaobserwowano w poniższych kategoriach towarowych:

  • rudy i koncentraty żelaza, włącznie z wyprażonymi pirytami żelazowymi
  • ziarno soi, otręby sojowe
  • oleje ropy naftowej i oleje otrzymywane z minerałów bitumicznych, surowe
  • cukier trzcinowy lub buraczany i chemicznie czysta sacharoza, w postaci stałej
  • makuchy i inne pozostałości stałe, mielone lub w postaci granulek, pozostałe z ekstrakcji oleju sojowego.

Transport z Brazylii

Brazylia to ponad 200 mln kraj położony nad Oceanem Atlantyckim. Państwo to łączą z Polską wieloletnie kontakty handlowe. Z powodu ogromnych odległości od Europy, przewóz towarów można zrealizować transportem morskim oraz lotniczym.

Transport morski z Brazylii

Transport morski gra kluczową rolę w handlu międzynarodowym. Przy stosunkowo niskich stawkach frachtowych, można przewieźć ogromne ilości cargo na długie dystanse. Minusem transportu morskiego jest długi czas przewozu i wysokie ryzyko, dlatego warto ubezpieczyć ładunek.

W przewozach morskich są dwie główne metody transportu kontenerowego:

  • przewóz pełnokontenerowy (Full Container Load, FCL) – czyli wynajęcie całego kontenera przez jednego przedsiębiorcę
  • przewóz drobnicy (Less than Container Load, LCL) – podzielenie przestrzeni jednego kontenera między kilku przedsiębiorców.

Zapoznaj się ze szczegółowym omówieniem przewozów FCL i LCL.

Porty w Brazylii

Towary z Brazylii są najczęściej wysyłane przez poniższe porty morskie:

  • Port Itaqui w mieście Sao Luis. Port obsługuje m.in. ładunki zawierające rudy, aluminium, miedź, węgiel, koks naftowy, gaz płynny, wapień, alkohol, olej roślinny, nawozy sztuczne, pszenicę, ryż i soję.
  • Port Tubarão położony niedaleko miasta Vitoria. Jest to największy port na świecie specjalizujący się w przeładunku rud żelaza.
  • Port Santos, w pobliżu Sao Paulo, uznaje się za najbardziej nowoczesny port kontenerowy w Brazylii. Przez port Santos najczęściej przechodzą nawozy, cukier, pszenica, soja, pomarańcze, napoje, bawełna, a nawet samochody i maszyny.
  • Port Paranaguá, przez który eksportuje się głównie artykuły rolne, m.in. produkty sojowe i kukurydzę.

Czas przewozu towarów statkiem kontenerowym z Brazylii do Europy wynosi 29-34 dni.

Przykładowe trasy morskie z Brazylii do Europy

Trasy CMA CGM z Brazylii do Europy

  • South America Fr. North Eur. Plate Sling: Paranaguá – Santos – Tanger – Londyn (19 dni)
  • Sirius 1: Paranaguá – Rio Grande – Itapoá – Itajai – Santos – Itaguai – Tanger – Algeciras (24 dni).

Trasa Hapag-Lloyd z Brazylii do Europy

  • North Europe-South America East Coast Service (ECX): Paranaguá – Santos – Rio de Janeiro – Salvador – Pacem – Tanger – Rotterdam – Londyn – Bremerhaven – Hamburg – Antwerpia – Hawr (30 dni).

Trasy Hamburg Sud z Brazylii do Europy

  • Europe – South America East Coast | SAEC 1: Itapoá – Paranaguá – Santos– Tanger – Rotterdam – Londyn – Hamburg – Antwerpia – Hawr (29 dni)
  • North Europe – South America East Coast | SAEC 2: Navegantes – Paranaguá – Santos – Rio de Janeiro – Salvador – Tanger – Rotterdam – Londyn – Bremerhaven – Hamburg – Antwerpia – Hawr (34 dni).

Transport lotniczy z Brazylii

Transport lotniczy to droższa metoda transportu cergo z Brazylii do Europy. Jest ona najczęściej obierana, gdy transportowane są towary są niewielkie, wartościowe bądź szybko psujące się (leki, żywność). Niezaprzeczalną zaletą transportu lotniczego jest krótszy czas transportu, wynoszący parę dni.

Największe lotnisko cargo w Brazylii

Międzynarodowy Port Lotniczy São Paulo-Guarulhos (GRU/SBGR) położony jest na północnym wschodzie od centrum São Paulo. Został on otwarty w 1985 roku. Razem z lotniskiem Viracopos, São Paulo-Guarulhos odpowiada za 80% eksportu i 67% importu lotniczego w kraju.

Lotnisko Sao Paulo Guarulhos
Międzynarodowy Port Lotniczy São Paulo-Guarulhos, źródło: https://corporatetravelcommunity.com/analysis/data-spotlight-so-paulo-guarulhos-international-airport-586039

Poniżej przedstawiamy wybrane linie lotnicze cargo działające na trasie Brazylia-Europa z portu lotniczego São Paulo-Guarulhos:

  • Air France Cargo: port lotniczy Paryż-Roissy-Charles de Gaulle
  • Azul Cargo: port lotniczy Bruksela-Charleroi
  • Lufthansa Cargo: port lotniczy Frankfurt
  • Qatar Airways Cargo: port lotniczy Luksembourg
  • Turkish Cargo: port lotniczy Stambuł.
Transport z Brazylii - porty

Ile kosztuje transport z Brazylii?

Na wysokość frachtu (stawkę za przewóz towarów) wpływa wiele czynników, jak trasa, odległość, środek transportu, wymiar i waga ładunku, czy specjalne wymagania. Rynek spedycyjny jest ogromny. Aby znaleźć optymalną ofertę szytą na Twoje potrzeby, wypełnij formularz na ShipHub.pl i wybierz najlepszego dla siebie sprawdzonego spedytora.

Wyceń transport za darmo

Transport z Brazylii – podsumowanie

  • Cargo z Brazylii do Europy można przetransportować kontenerowcem albo samolotem.
  • Przewóz morski z Brazylii do Europy trwa 3-5 tygodni, a lotniczy – około jednego tygodnia.
  • Transport łatwo wycenisz na ShipHub.pl.

Oceń wpis

5 / 5