Transport z Chin – kontenery i ich rodzaje

Chiny to druga pod względem wielkości gospodarka narodowa świata. Ponadto jest to gospodarka, która najszybciej się rozwija. Jest to również potęga pod względem eksportu i importu. Rośnie zainteresowanie importem z Państwa Środka. Kontenery z Chin coraz częściej przybywają do Polski.

kontenery i ich rodzaje

Obecnie najpopularniejszym rodzajem kontenerów są metalowe prostopadłościany, których jedną krótszą ścianę stanowią dwuskrzydłowe drzwi.

Poniżej prezentujemy rodzaje kontenerów:

Kontenery morskie uniwersalne

  • Kontener 20 ft DV – kontener dwudziestostopowy, którego długość wynosi 590 cm, szerokość 235 cm, a wysokość 239,5 cm. Pojemność takiego kontenera zamyka się w 33,2 m3 . Szczególnie ważna informacja dla osób planujących warstwowe ułożenie produktów w kontenerze. Istotna jest także kwestia maksymalnej wagi kontenera po załadunku. W razie transportu lądowego w dalszych etapach przewozu istnieją co do tego ograniczenia.
  • Kontener 40 ft DV – kontener czterdziestostopowy. Różni się od kontenera 20ft DV wymiarami. Długość równa się 1203 cm, a szerokość i wysokość pozostają takie same: 235,2 i 239,5 cm. Pojemność kontenera 40 ft DV to 67,7 m3.
  • Kontener 40 ft High Cube – kontener czterdziestostopowy występuję również w specjalnej wersji high cube. W tej wersji jest wyższy od standardowego czterdziestostopowego (wysokość równa się 270 cm). Naturalnie większa jest też pojemność takiego kontenera, wynosząca w tym przypadku 76,6 m3.

Kontenery morskie specjalistyczne

Transportując produkty o nietypowych wymiarach lub rozmiarach uniemożliwiających wsadzenie ładunku poprzez drzwi na krótszej ścianie i związaną z tym konieczność załadowania kontenera „od góry” możliwe jest użycie kontenerów morskich typu Open Top.

Kontenery Open Top

  • Kontener 20 ft Open Top – Kontener dwudziestostopowy charakteryzuje się następującymi wymiarami: 519,9 cm długości, 234 cm szerokości i 228,6 cm wysokości. W rzeczywistości jednak wysokość kontenera bywa wyższa, co związane jest z faktem, że jego ściana dachowa nie jest elementem ściśle przytwierdzonym. Zastępującą ją nieprzemakalną plandekę można w razie potrzeby zdjąć.
  • Kontener 20 ft High Cube Open Top Containers – Kontener dwudziestostopowy posiada długość (589,8 cm) i szerokość (235,2 cm) stosunkowo zbliżoną do wyżej opisywanego kontenera. Wysokość natomiast wynosi 263,5 cm. Pojemność kontenera jest również większa.
  • Kontener 40 ft Open Top – Kontener czterdziestostopowy. Długość wynosi 1203 cm, a szerokość i wysokość to następująco: 235,2 i 239,5 cm. Podobnie jak w Open Topie dwudziestostopowym, także tutaj ścianę dachową można ściągnąć.
  • Kontener 40 ft Open Top High Cube – sytuacja przedstawia się analogicznie do sytuacji kontenera dwudziestostopowego. Długość i szerokość są zbliżone, natomiast wysokość jest większa.
  • Kontener Palletwide – Kontenerem charakteryzującym się bardzo dużą pojemnością jest kontener 45 stopowy HQ o powiększonej wysokości w opcji Pallet Wide – jego przestrzeń ładunkowa wynosi aż 89 metrów sześciennych.

Kontenery Hard Top

  • Kontener 20 ft Hard Top – Kontener przeznaczony do przewozu ładunków ciężkich i wysokich, które ciężko załadować do standardowego kontenera. Konstrukcja kontenera ułatwia załadunek zarówno od góry i przez otwór drzwiowy z demontowaną belką górną. W odróżnieniu od kontenera open top, hardtop ma zdejmowany stalowy wodoszczelny dach. Ponadto w środku zamontowane są liczne uchwyty.
  • Kontener 40 ft Hard Top – Kontener analogiczny do powyższego. Jednakże charakteryzuje się większymi wymiarami.
  • Kontener 40 ft High Cube Hard Top – Kontener z demontowaną belką górną. Posiada zdejmowany stalowy dach. Wyższy od poprzedniego.

Kontenery Flat Rack

  • Kontener 20 ft Flat Rack – Kontenery przystosowane do przewozu ładunków, których wymiary uniemożliwiają przewóz w uniwersalnych kontenerach i kontenerach open top. Flat Rack nie posiadają w mocowaniach plandek. Długość wynosi 603,8 cm, szerokość 243,8 cm, a wysokość 223,3 cm.
  • Kontener 40 ft High Cube Flat Rack – Podobnie jak kontener wyżej, przystosowany do przewozu większych towarów. Stosunkowo większy.
  • Kontener 40 ft SUPER RACKS CONTAINERS – Kontener posiadający szczególnie grubą podłogę.
  • Kontener 40 ft HI CUBE SUPER RACKS CONTAINERS

Platforma

  • Platforma 20 ft – Przeznaczone do przewozu ładunków ciężkich i gabarytowych. Ładowność znacznie przewyższa pojemność innych kontenerów. Posiada wytrzymałą podłogę.
  • Platforma 40 ft – Analogicznie przedstawiający się kontener do wyżej omawianego. Charakteryzujący się większą pojemnością.

Kontenery morskie chłodnicze

Transportując z Chin produkty, które wymagają przewozu w specjalnych warunkach (takie jak żywność), niezbędne będą nam kontenery typu Reefer. Dzięki specjalnemu systemowi regulacji temperatury możemy być pewni, że w trakcie przewozu wahania temperatury na zewnątrz nie będą miały wpływu na jej wysokość wewnątrz kontenera. Dowolne regulowanie temperatury zabezpiecza nas przed każdą ewentualnością. Dla przykładu przewożąc ciecze, które nie mogą zamarzać, możemy odpowiednio podnosić temperaturę w kontenerze kiedy temperatura na zewnątrz znacznie spadnie.

Kontenery Reefer są dostępne w dwóch opcjach: 40 stopowy ma pojemność 66 metrów sześciennych, z kolei ładowność dwudziestostopowego wynosi 27 metrów sześciennych. Występują również w wersji Kontener 40 ft High Cube Reefer.

Kontenery Reefer są najczęściej białe, z aparaturą do regulowania temperatury zamontowaną na krótszej ścianie. Gdy temperatura wewnątrz kontenera ma wynosić temperatury rzędu minus 70 stopni Celsjusza, stosowane są kontenery typu super-freezer.

Przed rozpoczęciem importu towarów z Chin zachęcamy do dokładnego zapoznania się z kontenerami i wyboru odpowiedniego.