Z Kanady do Polski najczęściej importowane (według wartości) są maszyny, wyroby farmaceutyczne oraz statki powietrzne. W 2019 roku, wartość importu wyniosła 404 mln USD. Jako transport z Kanady do Polski najczęściej obierane są środki przewozu morskiego.
Transport morski z Kanady
Kanada położona jest w północnej części Ameryki Północnej, nad oceanami: Atlantyckim, Arktycznym oraz Spokojnym. Z tego powodu w przypadku przewozu ładunków najczęściej wybiera się fracht morski – LCL lub FCL w zależności od objętości ładunku.
CMA CGM oferuje połączenie St Laurent 1 (SL1). Pokonanie trasy Montreal-Bremerhaven zajmuje 15 dni. Można także wysłać ładunek z portu Halifax – wtedy czas przewozu wynosi 9 dni.
Hapag-Lloyd oferuje przewozy:
- ATA: Halifax-Hamburg (10 dni);
- AT1: Montreal-Bremerhaven (11 dni);
- AT2: Montreal-Hamburg (14 dni);
- AL1: Halifax-Hamburg (13 dni);
- AL5: Vancouver-Hamburg (45 dni).
Jeśli szukasz tras do polskich portów, możesz skorzystać z rozwiązań MSC z przeładunkami:
- Vancouver-Gdynia (44-48 dni);
- Montreal-Gdynia (18-20 dni);
- Halifax-Gdynia (33-38 dni).
Podany czas to orientacyjny czas tranzytu. Nie wlicza się w niego między innymi czasu poświęconego na transport drogowy ładunku z oraz do portów.
Porty w Kanadzie
Główne porty w Kanadzie osadzone są na pobrzeżach aglomeracji.
Port Vancouver (kod CAVAN) to największy port w Kanadzie i trzeci największy w Ameryce Północnej pod względem tonażu. Rocznie przechodzi przez niego 3,4 mln TEU.
Przewoźnicy: Continental Containe, Cargo lines, CMA CGM, Crossseas Liner, G2OCEAN, Ecu-Line, FALLINE, FTL, Greycarrier, Hamb Sued, Hapag-Lloyd, Maersk, MSC, OOCL-CAN, TMCL, SSC, OL, OMPC Shipping, Vanguard.
Port Toronto (kod CATOR) to jeden z największych kanadyjskich śródlądowych portów.
Przewoźnicy: ACL, Continental Containe, Cargo lines, CMA CGM, Crossseas Liner, Ecu-Line, FCL Marine, FTL, Greycarrier, Hapag-Lloyd, Maersk, MSC, Oceanexpress, TMCL, SSC, OL, Vanguard.
Port Montreal (kod CAMTR) położony jest nad rzeką Świętego Wawrzyńca, rozciągając się na niecałe 30 km wzdłuż nabrzeża. To tu w trzech terminalach przeładowywane są kontenery. Z tego portu wychodzi najkrótsza trasa łącząca Morze Śródziemnomorskie ze środkowym zachodem Ameryki Północnej. W 2019 port obsłużył 1,74 mln TEU, głównie dobra konsumpcyjne, maszyny, zboża, cukier i pochodne ropy naftowej.
Przewoźnicy: ACL, Continental Containe, Cargo lines, CMA CGM, Crossseas Liner, Ecu-Line, FCL Marine, FALLINE, FTL, Greycarrier, Hapag-Lloyd, Maersk, MSC, MST, Oceanexpress, OOCL-CAN, TMCL, Spiethoff, SSC, OL, UOL, Vanguard.
Port Halifax (kod CAHAL) łączy Kanadę ze 150 krajami. Port ten stale się rozwija, dopasowując się m.in. do przyjęcia ultra kontenerowców.
Przewoźnicy: ACL, ARRC, Continental Containe, Cargo lines, CMA CGM, Crossseas Liner, Ecu-Line, FTL, Greycarrier, Hapag-Lloyd, IMS, Maersk, MSC, NMT Lines, Oceanexpress, TMCL, TRS, SSC, OL, UOL, Vanguard.

Transport lotniczy z Kanady
Jeśli zależy Ci na szybkim zrealizowaniu przesyłki, najlepszą metodą będzie fracht lotniczy. Między innymi, Lufthansa Cargo realizuje trasy między Toronto lub Vancouverem a Frankfurtem.
Koszt transportu z Kanady
Koszt transportu zależy od wielu czynników, między innymi od ilości towaru i trasy do przebycia. W celu uzyskania optymalnej oferty warto je porównać u różnych spedytorów. ShipHub to platforma, na której porównać możesz oferty spedytorów i wybrać tą najodpowiedniejszą. Wystarczy wypełnić formularz i wysłać zgłoszenie, by otrzymać wycenę. Poniżej przedstawiamy przykładowo wypełnione formularze:
Transport z Kanady
Przewóz towarów środkami transportu morskiego do Europy trwa od kilkunastu do około 40 dni. Najkrótszą trasę morską między Kanadą a Europą prowadzi od portu Montreal. W przypadku przesyłek niewielkich lub łatwo psujących się należy wybrać transport lotniczy.