Wysyłka do Amazon FBA w USA

Sprzedaż swoich produktów na platformie Amazon okazuje się bardzo interesująca. Strona stosuje jednak surowe wytyczne, dotyczące wysyłki produktów. Wysyłka do Amazon FBA w USA może okazać się skomplikowana. Warto zapoznać się wcześniej z zasadami dotyczącymi przygotowania, pakowania, etykietowania i dostawy. W poniższym artykule przedstawimy jak wygląda proces wysyłki i odpowiemy na pytanie, dlaczego warto skorzystać z usług spedytora.

Pierwsze kroki na Amazon

Sprzedawcy spoza Stanów Zjednoczonych mogą dostarczać produkty zakupione na Amazon USA z własnego magazynu na terenie USA lub korzystając z Centrum dystrybucji Amazon, które oferuje serwis wysyłkowy Amazon FBA.

Wszystkim początkującym zaleca się przede wszystkim założenie konta sprzedawcy Amazon. Osoby gotowe do wystawienia swoich produktów powinny wybrać opcję Fulfillment by Amazon (FBA). Wybór tej opcji gwarantuje, że Amazon będzie przechowywać, pakować, przygotowywać i wysyłać produkt do kupującego, a także będzie zarządzać kwestią obsługi klienta i zwrotami.

Sprzedawca ma natomiast w obowiązku monitorowanie zapasów i uzupełnianie ich gdy zajdzie taka potrzeba.

Wysyłka do Amazon FBA w USA

Przy wyborze opcji FBA wysyłając towary do Amazon zaleca się postępować następująco:

  1. Na początku należy utworzyć plan wysyłki na swoim koncie sprzedawcy.
  2. Następnym krokiem jest wybór odpowiedniego spedytora, który zajmie się procesem dostawy do określonego Centrum FBA. Spedytor powinien znać wymagania Amazon dotyczące wysyłki towarów.
  3. Kolejnym krokiem jest już dostawa produktów do wyznaczonego magazynu FBA w USA.

Plan wysyłki

Tworząc plan wysyłki należy określić produkty, które mamy zamiar wysłać do magazynów Amazon. Następnie należy sprecyzować czy sprzedajemy „produkty pojedyncze” czy „produkty pakowane wspólnie”.

Opcję „produkty pojedyncze” (ang. „individual items”) należy wybrać, gdy wysyłamy paczki zawierające jeden lub więcej produktów o różnej ilości i stanie.

Opcję „produkty pakowane wspólnie” (ang. „case-packed products”) należy wybrać, gdy decydujemy się na wysyłkę produktów, które posiadają ten sam kod SKU (unikalny identyfikator produktu). Każda przesyłka w tym wypadku zawiera tę samą ilość produktów.

Następnie należy wykonać poniższe kroki:

  1. Wybrać ilość dla każdego produktu.
  2. Przygotować produkt zgodnie z wytycznymi w zależności od danego towaru.
  3. Wydrukować etykiety.
  4. Sprawdzić i potwierdzić swoją wysyłkę do magazynu Amazon FBA w USA.
  5. Wybrać sposób przesyłki.
  6. Podsumować proces wysyłki. Później będzie można monitorować swoją przesyłkę wysłaną do Amazon FBA w USA.

Etykietowanie i przygotowywanie produktów

Należy sprawdzić czy plan wysyłki jest zgodny z towarami, które zamierzamy wysłać. Wtedy będzie można zatwierdzić swoją dostawę. Etykietowanie i przygotowywanie produktówNależy sprawdzić czy plan wysyłki jest zgodny z towarami, które zamierzamy wysłać. Wtedy będzie można zatwierdzić swoją dostawę.

Kolejną ważną kwestią jest również etykietowanie i przygotowywanie produktów, o czym pisaliśmy już w naszym poprzednim artykule – Amazon wymagania przy wysyłce. Proces ten może okazać się kłopotliwy i skomplikowany, dlatego zachęcamy do zapoznania się z informacjami na ten temat.

Wysyłka produktów do Amazon FBA

Wysyłając produkty do magazynów Amazon możemy skorzystać z różnych opcji. Poniżej przedstawiono trzy sposoby:

  • wysyłka towarów do Centrum Realizacji Zamówień Amazon z firmą spedycyjną;
  • wysyłka towarów już bezpośrednio do magazynów Amazon przez dostawcę;
  • transport za pośrednictwem partnerskiej firmy przewozowej Amazon, z pomocą programu „Partnered Carrier”. Opcja dostępna jest jednak tylko dla małych przesyłek.

Znacząca rola spedytora

Transportowanie towarów do Amazon może okazać się bardzo czasochłonne. Warto znaleźć odpowiednią firmę spedycyjną, która posiada doświadczenie w tego typu wysyłkach. Zachęcamy do skorzystania z naszej platformy ShipHub, która zdecydowanie zaoszczędzi Państwa czas i pozwoli na szybki wybór właściwej firmy spedycyjnej.

Taki spedytor będzie koordynował każdy etap wysyłki. Dla wszystkich nieposiadających doświadczenia w dziedzinie spedycji wybór odpowiedniego spedytora będzie najlepszym rozwiązaniem.

Firmy spedycyjne znające zasady wysyłki do FBA okażą się najlepszym wyborem.

Zadania spedytora przy wysyłce do Amazon FBA w USA

Spedytor wybrany do koordynowania wysyłki do magazynów Amazon powinien przede wszystkim:

  • sprawdzić towary pod względem uszkodzeń;
  • upewnić się i sprawdzić czy towary są zapakowane zgodnie z wymaganiami przedstawionymi przez Amazon;
  • oznaczyć towary zgodnie z zasadami etykietowania;
  • odpowiednio zapakować towary na palety;
  • umówić termin dostawy;
  • przetransportować towary do odpowiedniego centrum realizacji zamówień Amazon.

Skorzystanie z usług firmy spedycyjnej zdecydowanie pozwoli spełnić normy wysyłkowe wytyczone przez Amazon, a co więcej obniży ryzyko odrzucenia przesyłki przez Amazon FBA.

Odebranie przesyłki

Gdy towary zostaną odebrane przez Amazon, zostaną przypisane do Centrum FBA. Towar powinien być dostępny do sprzedaży w ciągu trzech dni roboczych.

Konto sprzedawcy Amazon umożliwia monitorowanie i śledzenie przesyłki.

Czy powinienem skorzystać z usług spedytora?

Wielu początkujących sprzedawców uważa, że wysyłka towarów do Amazon FBA w USA może okazać się bardzo przytłaczająca.

Ten skomplikowany proces wymaga dużego doświadczenia, dlatego właśnie warto
skorzystać z pomocy odpowiedniej firmy spedycyjnej. Wyszukanie spedytora wcale
nie musi trwać długo. Umożliwi to nasza platforma ShipHub.

Oceń wpis

5 / 5